enja

To i owo o Japonii oczami psychologa – seksuologa. Odcinek 21 – Disneyland i Japończycy

Japonia ma szczególną cechę polagającą na używaniu maskotek i postaci z kreskówek, które towarzyszą właściwie każdej imprezie, wydarzeniom kulturalnym, a także różnym ogłoszeniom, komunikatom, itp. Funkcje tych kolorowych i pluszowych postaci są wielorakie, i to temat na oddzielny artykuł, ale dzisiaj tylko jeden przykład związany z Disneyland Tokyo. W Japonii jest obecnie wielka fala zainteresowania postaciami z kreskówek fimów Disney’a, i widać to na ulicach, i co ciekawe, dotyczy nie tylko dzieci i młodzieży, ale jak najbardziej dorosłych osób. A niektóre dziewczyny nawet swoje fryzury upodabniają do Myszki Minnie albo Myszki Mickey. Japończycy są zakochani zwłaszcza w Myszce Minnie, która uosabia wszystko, co miłe, słodkie, i czarujące i w pewien sposób pasuje do japońskiego spostrzegania piękna, które łączone jest z wiekiem nastoletnim i dziecięcością w wyglądzie i zachowaniu.

Disney girls 3

Disney girls 1

Disney girls 5

Disney girls 4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dariusz Skowroński © wszelkie prawa zastrzeżone

Zgodnie z prawami własności intelektualnej autor udziela zgody na cytowanie w celach edukacyjnych pod warunkiem pełnej adnotacji o źródle. Natomiast kopiowanie wypowiedzi, w tym przesyłanie całości lub jej fragmentów (tekst i/lub zdjęcia) dalej i rozpowszechnianie w formie papierowej lub elektronicznej, bez wcześniejszej zgody autora zabronione

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *