Jak Adderall wpływa na mózgi tych, którzy go potrzebują, i tych, którzy go nie potrzebują

Stymulanty na receptę, takie jak Adderall, są najczęściej przepisywane w leczeniu zespołu nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi (ADHD). Adderall (dekstroamfetamina-amfetamina) i inne leki na receptę, takie jak Ritalin (metylofenidat), mogą pomóc osobom z ADHD poczuć się bardziej skoncentrowanym. Niestety, nielegalne używanie Adderallu stało się zbyt powszechne, zwłaszcza wśród uczniów szkół średnich i studentów, którzy szukają "leku na naukę", aby zwiększyć wydajność, ale nie zdają sobie sprawy z niebezpieczeństw związanych z nadużywaniem.

Czym jest Adderall Używany?

Jak już wspomnieliśmy wcześniej, Adderall jest najczęściej przepisywany w leczeniu ADHD. Osoby, u których zdiagnozowano ADHD nie są w stanie skupić się na zadaniach, często nie mogą usiedzieć w miejscu i mogą być impulsywne. Adderall oferuje ulgę od tych objawów, pomagając osobom z ADHD, aby skupić swoje umysły i ciała i kontrolować impulsywność. Jedynym innym zatwierdzonym przez FDA wskazaniem do stosowania Adderall jest leczenie narkolepsji.

Od college'u i licealistów pod silną presją są często szukają zwiększenia uwagi i czujności, aby mogli cram na egzaminy lub ciągnąć "all-nighter", wielu zwraca się do Adderall, co może być bardzo niebezpieczne, gdy nie jest przepisany do stanu zdrowia. Osoby zainteresowane utratą wagi mogą również nadużywać Adderall, ponieważ może to spowodować spadek apetytu.

Jak to działa? Adderall Wpływ na mózg?

Osoby z ADHD zazwyczaj mają niższy poziom dopaminy, która jest substancją chemiczną uwalnianą w mózgu, która sprawia, że czujesz się dobrze. Ten brak dopaminy powoduje, że osoby z ADHD stale poszukują stymulacji. Adderall działa poprzez zwiększenie poziomu dopaminy, serotoniny i noradrenaliny, dzięki czemu mózg przechodzi ze stanu nadmiernego pobudzenia do normalnego stanu pobudzenia.

Ale co Adderall robi dla "typowej" osoby, która nie ma ADHD? Dla osoby zaczynającej z normalnym poziomem dopaminy, mogą czuć się stan euforii, zwiększoną czujność i lepszą zdolność do radzenia sobie ze stresem. Chociaż jest to z pewnością nie jest zalecane, to może łatwo zrozumieć, dlaczego Adderall jest powszechnie nadużywane przez studentów, którzy czują presję egzaminów, prac semestralnych lub sportu.

Czy Adderall faktycznie sprawia, że jesteś mądrzejszy?

Chociaż stosowanie Adderall wśród nastolatków i młodych dorosłych jest powszechne w próbie osiągnięcia lepszych ocen, badania wykazały, że Adderall nie poprawia wyników w nauce u osób bez ADHD. Chociaż może sprawić, że nauka będzie mniej rozpraszająca lub bardziej przyjemna, Adderall tak naprawdę nie czyni cię mądrzejszym lub nie poprawia funkcji poznawczych.

Jakie są zagrożenia związane z nadużywaniem Adderall?

Adderall jest uważany za bezpieczny, jeśli jest przyjmowany zgodnie z zaleceniami lekarza. Branie Adderallu bez recepty lub branie większej ilości niż przepisana jest bardzo niebezpieczne.

Efekty uboczne Adderallu

Długotrwałe nadużywanie Adderall zwiększa nasilenie i ryzyko wystąpienia efektów ubocznych, z których niektóre mogą być trwałe. Efekty uboczne obejmują:

• Zmniejszony apetyt i utrata wagi
  • Bezsenność
  • Nieregularne lub zwiększone tętno
  • Suchość w ustach
  • Problemy trawienne
  • Bóle głowy
  • Lęk
  • Depresja
  • Wahania nastroju
  • Myśli samobójcze
  • Zwiększone ryzyko udaru mózgu lub zawału serca

Uzależnienie od adderalla

Adderall jest sklasyfikowany jako substancja kontrolowana według listy II, co oznacza, że istnieje wysokie ryzyko uzależnienia. W przypadku przyjmowania dużych dawek przez długi okres czasu, organizm wytwarza tolerancję, więc coraz większe dawki są potrzebne, aby poczuć pożądane efekty.

Podróbki Adderall

Adderall, który nie jest uzyskany legalnie na receptę, jest często podrabiany i niebezpieczny. Oznacza to, że może być domieszką czegokolwiek, w tym fentanylu lub metamfetaminy, co może prowadzić do poważnych komplikacji zdrowotnych, przedawkowania, a nawet śmierci.

Adderall Przedawkowanie i interakcje z lekami

Chociaż przedawkowanie Adderall jest mało prawdopodobne, jest to możliwe, zwłaszcza, gdy jest on przyjmowany poza nadzorem lekarza. dostawcy usług medycznych. Kiedy Adderall jest podejmowane w połączeniu z innymi rekreacyjnych lub lekami na receptę, ryzyko przedawkowania jest znacznie większe. Adderall może wchodzić w interakcje z lekami przeciwdepresyjnymi, lekami na przeziębienie i lekami na ciśnienie krwi, a także wieloma innymi. lekami na ciśnienie krwi, jak również wieloma innymi. Mieszanie Adderall z alkoholem może być bardzo niebezpieczne, jak również.

Jak bezpiecznie odstawić Adderall

Nagłe odstawienie Adderallu może spowodować poważne objawy odstawienia, w tym utratę energii, intensywne pragnienia, ataki paniki, drżenie, bóle ciała, wahania nastroju, niemożność skupienia się, depresja, problemy psychiczne i utrata pamięci krótkotrwałej. problemy ze zdrowiem psychicznym i utratę pamięci krótkotrwałej. Jeśli przyjmowałeś Adderall na ADHD, porozmawiaj ze swoim lekarzem o powolnym odstawianiu leku. Długotrwałe stosowanie dużych dawek może wymagać leczenia medycznego i terapii.

Jeśli ty lub ktoś z twoich bliskich martwi się o twoje zażywanie Adderallu lub obawiasz się, że możesz być uzależniony od Adderallu, Caron jest tutaj, aby pomóc ci uzyskać leczenie, na które zasługujesz. Zadzwoń do nas dzisiaj lub dowiedz się więcej na Caron.org.