Dlaczego działam na rzecz powstrzymania pośrednictwa w sprzedaży usług dla pacjentów
Jako prokurator okręgowy, członek konsorcjum Berks HOPE i grupy zadaniowej ds. opioidów Berks, a także były przewodniczący Stowarzyszenia Prokuratorów Okręgowych Pensylwanii, jestem orędownikiem powrotu do zdrowia. Rozumiem, jak uzależnienie wpływa na życie, rodziny, nasze społeczności i system sądownictwa karnego. Zanim zostałem Prokuratorem Okręgowym, byłem obrońcą, gdzie stałem się wczesnym propagatorem sądów narkotykowych - leczenia jako alternatywy dla wyroków skazujących dla ludzi żyjących z poważnymi uzależnieniami. Przekonałem się na własnej skórze, że leczenie wysokiej jakości oznacza życie, a nie śmierć. Dlatego też, kiedy po raz pierwszy dowiedziałem się o oszustwach i nieetycznych marketerach, którzy kierują osoby szukające pomocy w leczeniu uzależnień do nieetycznych, a w niektórych przypadkach niewykwalifikowanych świadczeniodawców, wiedziałem, że muszę podnieść świadomość i dlatego obecnie zajmuję się sprawą powstrzymania pośrednictwa w sprzedaży pacjentów - praktyki, która żeruje na rodzinach potrzebujących pomocy.
Co to jest pośrednictwo w kontaktach z pacjentami?
Najpowszechniejsza forma "pośrednictwa w kontaktach z pacjentami" ma miejsce w Internecie, kiedy ktoś szuka ośrodka leczenia. Nieetyczni marketerzy mogą oszukać wyszukiwarki i podać fałszywe numery telefonów do legalnych ośrodków leczenia lub zamieścić na stronie internetowej ogólny numer 800, który wygląda tak, jakby był przeznaczony dla ośrodka informacji o uzależnieniach lub centrum zasobów. Dzwoniący szukający pomocy, zamiast połączyć się ze specjalistą z ośrodka, do którego, jak sądzi dana osoba, dzwoniła, lub uzyskać ogólne, bezstronne informacje, są przekierowywani do telemarketerów, którzy sprzedają ich informacje oferentom o najwyższej stawce. Następnie, w wielu przypadkach, po przyjęciu pacjenta do ośrodka, który zapłacił za informacje, ośrodki te często wystawiają rachunki firmom ubezpieczeniowym za fałszywe i/lub nieskuteczne leczenie. Nietrudno się domyślić, dokąd zmierza ten scenariusz. Pacjenci mogą skończyć na ulicy, daleko od domu, gdzie doświadczą nawrotu choroby lub śmiertelnego przedawkowania. A wszystko to po tym, jak ich pełne dobrych intencji rodziny wysłały swoich bliskich do ośrodków leczenia, które, jak sądziły, uratują im życie.
To dzieje się w rodzinach w całym kraju. Chcę pomóc chronić rodziny z Berks i z całej Pensylwanii, dając im narzędzia pozwalające odróżnić legalne i etyczne podmioty lecznicze od tych, które manipulują informacjami w sieci. Chcę ostrzec wszystkich, którzy szukają leczenia uzależnień, aby uważali na te czerwone flagi, które mogą ostrzegać o pośrednictwie pacjentów:
- Leczenie jest "bezpłatne" lub powiedziano ci, że ośrodek leczenia pokryje twój udział własny w ubezpieczeniu.
- oferty darmowych biletów lotniczych, korzyści lub prezentów
- Specjaliści zajmujący się leczeniem uzależnień są dostępni tylko raz lub dwa razy w miesiącu, trzeba czekać tygodniami na ustalenie terminu wizyty lub nie można spotkać się z tym samym specjalistą więcej niż raz w tej samej sprawie
- Udział rodziny nie jest dozwolony lub jest ograniczony do kilku godzin.
Pośrednictwo pacjentów jest oszustwem i jako takie musi być traktowane
Pośrednictwo pacjentów i związane z nim drapieżne praktyki marketingowe w Internecie są nielegalne, ale Pensylwania nie przyjęła jeszcze wystarczająco kompleksowych przepisów, aby w pełni się z nimi rozprawić. Pensylwania musi pójść za przykładem Florydy i Kalifornii, które przyjęły ustawy chroniące rodziny poszukujące pomocy w leczeniu uzależnień. Caron opowiada się za wprowadzeniem Ustawy o Pośrednictwie Pacjentów, którą popieram, zarówno na poziomie stanowym, jak i federalnym. Ustawa zakazałaby tych praktyk i uznawała naruszenia za przestępstwo, zagrożone karą więzienia i wysokimi grzywnami, a także zmieniłaby definicję terminu "rekieterstwo", tak aby objąć nim podmioty świadczące usługi marketingowe w zakresie leczenia uzależnień od substancji psychoaktywnych (SUD). Możesz zachęcić do podjęcia tych działań, kontaktując się ze swoim przedstawicielem i popierając wprowadzenie podobnych przepisów.
Czas na działanie jest teraz
Jeśli czytasz te słowa i zdajesz sobie sprawę, że ty lub ktoś, kogo kochasz, padł ofiarą nieuczciwego marketingu i pośrednictwa w sprzedaży pacjentów leczonych z uzależnień, nie musisz czekać na uchwalenie nowych przepisów. Już dziś możesz złożyć skargę w biurze Prokuratora Generalnego, który zbada Twoją sprawę i, jeśli będzie to wskazane, podejmie działania w celu ścigania oszustw w opiece zdrowotnej.
Można również zadzwonić pod numer infolinii 1-800-441-2555 lub wysłać e-mail na adres scams@attorneygeneral.gov.
Marketing internetowy i pośrednictwo pacjentów w leczeniu uzależnień są źródłem frustracji zarówno dla ustawodawców, organów ścigania, pacjentów, rodzin, jak i podmiotów świadczących legalne usługi lecznicze. Zobowiązuję się do powstrzymania tych, którzy naruszają prawo, oraz do wspierania pacjentów i ich rodzin w ujawnianiu tych nadużyć.